od 15 lat pokazujemy jak oszczędzać na lotach ustaw powiadomienie
Kirgistan Za Grosze. Odcinek 5: Powrót i podsumowanie podróży
opublikowano 28.05.2013 na blogu Podróże Admina Loter.pl

I po krótkim, tygodniowym wypadzie do Kirgistanu. Ten czas oczywiście nie wystarczył na poznanie kraju dogłębnie, ale tylko na zobaczenie "z czym to się je". W ostatnim odcinku relacja z podrózy powrotnej przez Moskwę i Budapeszt do Polski. Podsumuję też orientacyjne koszty wyjazdu oraz kilka najbardziej praktycznych informacji o podóżowaniu do Kirgistanu. 

Ostatni dzień w Kirgistanie przeznaczam na odpoczynek po bardzo intensywym tygodniu. W ciągu 6 dni zwiedzałem Biszkek, pojechałem 850 km tam i z powrotem do Karakol, oraz poleciałem na dwa dni do Osz na południu kraju.

Ostatniego dnia w Biszkeku odwiedzam znaną z bardzo dobrej lokalnej kuchni restaurację Cafe Faisa (jest w Lonely Planet). Próbuję szaszłyka z baraniny, szaszłyka z kurczaka i samsy (trójkąt z francuskiego ciasta nadziewany cebulą i baraniną). Za 3 dania + herbata płacę około 180 somów czyli około 12 PLN.

Większość wylotów z Biszkeku jest między 3:00 a 7:00 nad ranem. Mój Aeroflot do Moskwy leci o 6:00. Odprawa zaczyna się o 4:00 nad ranem. Jest więc do wyboru opcja Przejazdu z centrum na lotnisko wieczorną marszrutką za 2,5 PLN i spędzenie nocy na lotnisku, lub złapanie w nocy taksówki za około 30 PLN. Ja zdecydowałem się na pierwszą opcję. Dzień wcześniej, kiedy wracałem z Osz, spytałem kierowców marszrutek o której odjeżdża ostatni busik z miasta na lotnisko. Powiedzieli że o 20:30. Na wszelki wypadek na przystanku pojawiłem się około 20:00. Uwaga, przewodnik Lonely Planet pokazuje przystanek odjazdu na lotnisko w złym miejscu. Stałem tam z 15 minut zanim okazało się, ze przystanek jest na innej ulicy za rogiem. Tam niespodzianka. Napis "ostatnia marszrutka odjeżdża o 20:00". Czyżby mój plan wzięło w łeb i i tak muszę jechać taksówką? Na szczęście koło 20:25 przyjeżdża jeszcze jeden autobus "380" na lotnisko. 

Dużą zaletą Manas International Airport pod Biszkekiem jest możliwość korzystania z darmowego Wi-Fi. Zdecydowanie umila to czas nocnego oczekiwania na samolot. A jeżeli da się oglądać finał Ligi Mistrzów w transmisji wideo online to czego jeszcze chcieć więcej :). Wadą (choć może niekoniecznie) lotniska jest wyjątkowo długi i mozolny proces przejścia przez wszystkie kontrole. 

1. Skanowanie bagażu i ubrań przy wejściu do samego terminalu
2. Sprawdzenie biletu i paszportu przed wejściem do strefy "security"
3. Skanowanie bagażu i przeszukanie ubrań
4. Check-in - wydanie karty pokładowej
5. Odprawa paszportowa
6. Skanowanie bagażu i przeszukanie ubrań (znowu!)
7. Sprawdzenie karty pokładowej i paszportu

Przynajmniej jestem pewien że w samolocie nikt nie ma niebezpiecznych przedmiotów :). Swoją droga takie przepisy bezpieczeństwa mają uzasadnienie, zważywszy na obecność amerykańskich US Air Force na lotnisku Manas. 

Już koło 5:00 widzę na płycie lotniska kołującego Airbusa A321 Aeroflotu. Wygląda na to, że nie będzie opóźnienia. Zgadza się, o 6:30 zgodnie z rozkładem wylatujemy do Moskwy. 4 godziny zleciały bardzo szybko. Około 8:00 moskiewskiego czasu ląduję na Szeremietiewie. Lecę z poznanym pierwszego dnia Niemcem. Chyba mu sprzątnąłem sprzed nosa dobre połączenie do Budapesztu, bo na jego bielcie jest aż 8 godzinna przesiadka w Moskwie. Ja załapałem się na lot o 10:30, czyli tylko dwie i pół godziny oczekiwania. I znów, Airbus A321 wylatuje co do minuty zgodnie z rozkładem. Muszę przyznać że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony usługami Aeroflotu. To już mój ósmy lot tą linią i znów wszystko jest na czas, czysto i przyjemnie. Luksusów nie ma, ale jest bardzo poprawnie. Moja ocena Aeroflotu to 8/10.

W Budapeszcie mam prawie całą dobę. Nocleg w Adagio Hostel 1.0 przy stacji metra Oktogon. Polecam! Nocleg w dormie około 35 PLN. Wylot Ryanairem kolejnego dnia do Warszawy o 12:50. Wszystko zgodnie z planem bez opóźnień. O 13:50 jestem z powrotem w kraju.

KOSZTY

Przeloty:

  • Budapeszt - Biszkek - Budapeszt (Aeroflot): 966 PLN
  • Warszawa - Budapeszt (Wizz Air): 19 PLN
  • Budapeszt - Warszawa (Ryanair): 49 PLN
  • Biszkek - Osz (Avia Traffic Company): 155 PLN
  • Osz - Biszkek (Kyrgyzstan Air Company): 188 PLN

W sumie: 1377 PLN


Transport do/z lotniska:
Budapeszt: (4 przejazdy) 700 HUF x 4 = 40 PLN
Biszkek: (4 przejazdy) 40 KGS x 4 = 10 PLN
Osz: (2 przejazdy) 10 KGS x 2 = 1,4 PLN

W sumie: 51,4 PLN


Transport do Karakol:
Marszrutka Biszkek - Karakol - Biszkek: 300 KGS x 2 = 42 PLN


Noclegi:
Budapeszt: (2 noclegi) 2400 HUF x 2 = 70 PLN
Biszkek: (4 noclegi) 350 KGS x 4 = 95 PLN
Karakol: (1 nocleg) 300 KGS = 20 PLN
Osz: (1 nocleg) 300 KGS = 20 PLN

W sumie: 205 PLN 


Wyżywienie:
W Kirgistanie dzienny koszt porządnego wyżywienia na mieście (restauracje / bary) to około 180-220 KGS czyli 11-14 PLN. 

W 7 dni wydałem więc około 77-100 PLN


Transport w mieście:
To są sprawy groszowe. Przejazd trolejbusem to około 60 groszy. Podobnie marszrutki. 


W sumie: ok 1750 PLN

komentarze

Anonim (niezweryfikowany), ndz., 06/02/2013 - 10:30
komentarz
do admina: to z dyskusji wynika, że mamy 3 typy podróżników: ci początkujący lecący do danego miejsca po kilka razy, ci bardziej zaawansowani w bojach lecący raz ale na dłużej i ci najbardziej zaawansowani w bojach- przeprowadzający się na stałe do jakiegoś kraju aby w nim popracować rok/dwa i dalej w drogę
Anonim (niezweryfikowany), ndz., 06/02/2013 - 03:06
komentarz
aha, i jeszcze jedno. Bez rosyjskiego da się w miarę dogadać po polsku/angielsku ? z relacji wywnioskowałem, że ruski znasz.
Anonim (niezweryfikowany), ndz., 06/02/2013 - 03:04
komentarz
Takie głupie komentarze, że prawie zapomniałem o co miałem zapytać admina :) Czemu nie pojechałeś z Karakolu marszrutką bezpośrednio do Osz'a tylko cofałeś się do Biszkeku ?
Anonim (niezweryfikowany), czw., 05/30/2013 - 18:10
komentarz
Pozdro dla admina, każda okazja żeby zwiedzić jakieś miejsce jest dobra:) fajna relacja, a doświadczenia admina bezcenne:)
Anonim (niezweryfikowany), czw., 05/30/2013 - 15:50
komentarz
@admin Moglbys podac informacje jak placiles za bilet w Kyrgyzstan Air Company. Wlasnie probuje kupic bilet Tashkent-Biszkek na www.air.kg. Niestety platnosc karta (VISA/MASTERCARD) nie przechodzi, dostalem informacje z acquiropay.com ze karta musi byc wydana w Rosji albo w Kirgistanie. Dzieki Pawel
Anonim (niezweryfikowany), czw., 05/30/2013 - 15:19
komentarz
a mnie się podoba!każdy lata na tyle na ile go stać i gdzie...admin cieńko przedzie to poleciał do ZSRR..ja lecę do Egiptu na all inclusive
Anonim (niezweryfikowany), czw., 05/30/2013 - 15:18
komentarz
badziewna relacja zakompleksionego "zaliczacza" krajów...z podróżowaniem ma to tyle wspólnego co Macierewicz z Lądowaniem na Marsie
Anonim (niezweryfikowany), śr., 05/29/2013 - 19:14
komentarz
Myśle że za długo w 3-4 dni można sprawdzić ceny lotów i oblecieć Kirgistan. 7 dni to już marnowanie czasu
Anonim (niezweryfikowany), śr., 05/29/2013 - 15:28
komentarz
Tak 3mac!! :) powodzenia
Anonim (niezweryfikowany), śr., 05/29/2013 - 09:22
komentarz
Osobiście mam nadzieję, że wszyscy poważni "podróżnicy" po tych rozmowach delikanie mówiąc znajdą sobie inne poważne miejsce w sieci... ja mimo poważnego wieku chcę dalej latać do Singapuru na 4godziny, na pizze do Forli, spędzić 7 godzin w Tokio i zwiedzać Indie w 10 dni! Oby tak dalej LOTERZE :)
Anonim (niezweryfikowany), śr., 05/29/2013 - 00:28
komentarz
prawdę mówiąc w użytym kontekście określenie "za grosze" jest trochę infantylne, dobre na spotkanie przy piwie, a nie na poważnym (wydawałoby się) portalu podróżniczym
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 23:15
komentarz
Zgadzam się z adminem. Każdy ma inną filozofię podróżowania i inne zainteresowania.Nie uważam wcale, że tzw. "zaliczanie" największych atrakcji jest gorsze od pseudo kontemplowania jednego miejsca przez tydzień. Przecież w podróżowaniu chodzi o to, żeby jak najwięcej zobaczyć (jednemu wystarczy krótkie spojrzenie a innemu i pół dnia nie wystarczy)i przeżyć. Liczy się jakość tych przeżyć a nie długość przebywania w danym miejscu. Super podróż adminie.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 22:53
komentarz
Wyjazd jak najbardziej tani nie ma co dyskutować ja wręcz twierdzę że przy takim budżecie to autor raczej oszczednie jadł i załował sobie. Takie kwoty na wyżywienie to nawet parę piwek w knajpie się nie kupi czy lepszego jedzenia. Wg mnie tanio ale celem tu było pokazanie chyba jak można leciec bo tydzień do Kirgistanu i non stop jeżdżenie nie ma dla mnie sensu bo niewiele sie zobaczy. Nie ma dla mnie sensu takie jeżdzenie byle "zaliczyć" jakiś kraj nie widząc tego co jest tam najciekawsze ale o gustach się nie dyskutuje, każdy ma prawo jeździć za swoje jak chce. Nigdy też nie można zakłądać ja tam potem wróce i pojazdę z reguły poza jakimiś standardowymi miastami to się juz nie udaje.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 21:18
komentarz
Super podróż, fajna relacja, zdjęcia spoko. Trolli karmcie ile się da, to jedna z fajniejszych rozrywek czytać ich teksty :-) Admin fajnie że wróciłeś cały i zdrowy, bo się baliśmy z Jackiem że Cię gdzieś ukradną :-)
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 21:13
komentarz
super podróż w suer cenie - oby więcej takich!!! a wszystkich zazdrosnych i żałosnych w swoim prostactwie "podróżników" pozdrawiam!
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 19:14
komentarz
admin fajna relacja,a te pajace co krytykują to chyba z zazdrosci,
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 18:56
komentarz
ja p* co za debile bez polotu. Czy to jest trudne do zrozumienia ze pojęcie grosz ma oznaczać tanio i nic więcej. Byliśmy ostatnio w Chinach 2 osoby, 2 tygodnie i wyszło po 4tys na głowe. Budżetowo parę większych miast i zabytków... za grosze. Czy to jest mało czy dużo to sprawa subiektywna. Najtaniej pod miedzą.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 17:47
komentarz
Pewnie,że to są grosze.....mi za 2 tyg. Tajlandia/Borneo wyszło ponad 10tys. a bilet Wwa-BKK miałem za 1470zł RT :)
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 17:11
komentarz
Dodam jeszcze, że podróż marszrutkami dla Autora to są grosze (jest w tekście) i podróż 10-dniowa za 1750 zł również.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 17:09
komentarz
Nikt nie mówi, że to nie jest tanio - lot poniżej tałzena do Kirgistanu. Tylko trzymajmy się faktów i nie piszmy, że to "grosze". Taka dysproporcja to nawet koło metafory nie stała.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 16:35
komentarz
Co za idioci. Loter - PODRÓŻUJEMY TANIO.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 16:10
komentarz
ciekawa relacja, rozsądne ceny, nie karmić troli, pzdr admin
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 16:07
komentarz
Kochani, po co ta dyskusja? Przecież to portal dla ludzi których prioprytetem jak widać jest tanio latać a nie coś zobaczyć. i to się naprawdę autorowi tego artykułu udało. Poleciał bardzo tanio, niewiele widział. Jak ktoś mówi że to drogo to chyba lata na drzwiach od stodoły.I śpi tylko pod drzewem lub na lotnisku. Gratulacje. ! Niech admin jedynie popracuje nad stylistyką i techniką zdjęć a będzie lepiej. I jeszcze jedno- jeśli kto0ś z Was poleciał tanio- niech zamieszcza swoje relacje.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 15:58
komentarz
super relacja a i dyskusja uważam ciekawa i też wnosząca wiele dla zielonych jak ja :-)pozdrawiam
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 14:33
komentarz
na nastepna relacje ile czekamy:)?, i skad jak mozna wiedziec:), super sprawa ogolnie, pzdr
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 14:05
komentarz
Jak było wcześniej napisane - przeloty, przeloty...., tak więc nie 175 zł dziennie, trudno wliczać transport w dzienne utrzymanie.
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 13:52
komentarz
O, kasujemy komentarze? Widzę, że jednak jedna z koleżanek podziela mój pogląd. I do "aplhaton" - tu nie chodzi o tanio, drogo itp. Tylko o podtytuł relacji. 175 złotych dziennie to "grosze"?
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 13:25
komentarz
Może za sam Kirgistan tak, ale już nie łącząc tego z Kazachstanem gdzie koszty życia są dużo wyższe. W samej Almacie ceny jak w Warszawie a standardowy nocleg o bardzo niskim standardzie to wydatek min. 10$, w knajpie płacisz 20$, przejazdy dalsze (np. 200km marszrutką) to około 10$-20$ podobnie jak wejściówki. Jest niestety drogo ale za to Kirgistan to oddech finansowy:)
Anonim (niezweryfikowany), wt., 05/28/2013 - 13:12
komentarz
Z mojej perspektywy Twoja kwota wydaje mi się całkiem spora. Ja za 2 tygodnie podróżowania po Kirgistanie i 1,5 tygodnia spędzonego w Kazachstanie (który uwaga, jest drogi) zapłaciłam łącznie 3300zł. W tym lot, wiza, ubezpieczenie, noclegi, przejazdy, jedzenie, pamiątki, zwiedzanie i generalnie wszystkie wydatki na miejscu:)
admin, ndz., 06/02/2013 - 14:07
komentarz
Z Karakol wracałem do Biszkeku bo chciałem skorzystać z przelotu lokalną linią. Biszkek jest też w miarę po drodze między Karakol a Osz.
admin, czw., 05/30/2013 - 17:29
komentarz
Bilety się kupuje na miejscu w biurze podróży. Pisałem o tym w jednym z odcinków relacji. Polecam biura Kyrgyz Concept.
admin, śr., 05/29/2013 - 01:17
komentarz
Nie jesteśmy poważnym portalem podróżniczym :) Piszemy o niepoważnie tanich ofertach :)
admin, wt., 05/28/2013 - 23:00
komentarz
Widzisz mamy inną filozofię podróżowania. Ty jedziesz do jakiegoś kraju i traktujesz to jako jedyny wyjazd w to miejsce w Twoim życiu. Dlatego zostajesz na minimum 3 tygodnie i oglądasz wszystko. Ja mam zamiar wybrać się do Kirgistanu jeszcze nie raz i dlatego za każdym razem wystarczy mi tydzień i zobaczenie tylko kilku rzeczy. Negatywne ocenianie czyjejś filozofii podróży pogardliwymi słowami typu "tylko żeby zaliczyć" uważam za nieeleganckie i prostackie. Szanujmy odmienność innych i inne filozofie podróżowania.
admin, wt., 05/28/2013 - 17:13
komentarz
Proszę o zachowanie poziomu dyskusji. Bo zrobiło się dość żenująco.. :) Oburzonych że na podróż nie wydałem "groszy" z całego serca przepraszam i błagam o wybaczenie :) Swoją drogą wiedziałem że się odezwiecie kiedy wymyślałem temat "Kirgistan za grosze" :)
admin, wt., 05/28/2013 - 16:16
komentarz
Przecież to portal dla ludzi których priorytetem jak widać jest tanio latać W pełni się zgadzam
admin, wt., 05/28/2013 - 14:10
komentarz
no jezeli myslales ze podroz bedzie doslownie za grosze no to juz nie wiem co mam odpowiedziec :)
admin, wt., 05/28/2013 - 13:16
komentarz
Zwróć uwagę że długość pobytu nie ma tu wielkiego znaczenia. Przeloty to aż 80% wszystkich kosztów. Tak wiec gdybym został na jeszcze dodatkowe 2 tygodnie zapłaciłbym niewiele więcej :) Zresztą możesz policzyć ile by to kosztowało na podstawie kosztów wyżywienia i noclegów. Za 3 tygodnie wyszłoby nawet taniej niż u Ciebie :)
komentarz
ja pier...lę ludzie to mają problemy..... podróż rewelka, szkoda że nie mam czasu tyle co Ty bo też bym poopisywał swoje, gość z 1,3 posta chyba w Kazachstanie nie był skoro twierdzi że tam jest drogo...
boogie, wt., 05/28/2013 - 14:47
komentarz
dobra, konkretna podróż i relacja. Co do tej kwoty, to jak na tygodniowy wypad to bardzo dobrze, szczególnie że przy dwóch, trzech, tygodniach kwota byłaby większa tylko o życie na miejscu. Dobrze się czytało :)
Shelka, wt., 05/28/2013 - 17:52
komentarz
Następnym razem proponuję dodać przedrostek "Mega" np. "Kirgistan za Mega grosze" Wtedy dokładnie wyszłoby 0,00175 Mgrosza ;)
komentarz
Cyt gość: "Nikt nie mówi, że to nie jest tanio - lot poniżej tałzena do Kirgistanu. Tylko trzymajmy się faktów i nie piszmy, że to "grosze". Taka dysproporcja to nawet koło metafory nie stała." Tylko idiota wierzy w to że da się za grosze. Znamy takich co się słówek czepiają, niektórzy sobie nawet komisje utworzyli. Tylko oni przynajmniej z odsłoniętą przyłbicą.
komentarz
W Kazachstanie drożej. W Kirgistanie taniej. Przeloty porównywalne. Po co ta dyskusja. PODZIĘKOWANIA DLA ADMINA ZA RELACJE GRATULUJĘ
martino, czw., 05/30/2013 - 18:35
komentarz
witam bardzo lubię czytać relacje Lotera,są bardzo użyteczne, potrafią wiele pomóc w planowaniu własnej podróży. Świetna sprawa ten Loter.pl każdą relacje czytam z wielkim zaciekawieniem ale lubię czytać też komentarze - mam wtedy taką breche co nie miara (najlepsi są eksperci co wiedzą lepiej albo krytykują style podróżowania). dają radę loter zainspirował mnie do podróży tzw. "Azji za grosze" - dzięki Ci za to (mam nadzieje że wypali!!!!) pozdrawiam
komentarz
i miejmy nadzieje że portal jak najdłużej bedzie tylko wydawał sie poważny a większośc Loterów jak najdłużej miało w sobie coś z dziecka , bo im dłużej jestes dzieckiem tym dłużej masz potrzebe poznawania nowego. Pozdrawiam wszystkich z objawami infantylizmu :)
komentarz
Jeśli dla kogos tydzien czasu spedzony w kraju oddalonym o jakies 5000 kilometrów łaczniez lotami, dojazdami na/z lotniska za 1750 zł to nie jest podróż za grosze to ja już nie wiem !!! Dzieki za relacje, szczególnie za sensacyjną koncówke pierwszej cześci :)
RomeY, czw., 05/30/2013 - 02:13
komentarz
Brawo i wiecej relacji poprosimy. Wazne, ze sa takie strony jak Loter i kazdy moze sobie wybrac, czy chce poleciec na szybko i do wielu miejsc w ciagu roku, czy na dluzej i na bogato w danym miejscu, ale rzadziej. Kwestia gustu. Najwazniejsze, ze tanio mozna podrozowac. Docenmy to, ze ktos to znajduje i opisuje, kiedys tego nie bylo. Pomyslnosci.
Aliergy (niezweryfikowany), pt., 03/10/2023 - 08:41
<a href=http://buycialis.homes>generic cialis online</a> Courtesy of the CDC
Goniant (niezweryfikowany), pt., 05/05/2023 - 04:38
<a href=http://propecia.mom>propecia walmart</a> doxazosin rus biopharm Гў The gulf between maximum employment and the very difficult conditions workers face today helps explain the urgency behind the Federal ReserveГў s ongoing efforts to strengthen the recovery
CaMgwtfDc (niezweryfikowany), śr., 07/19/2023 - 19:05
2001; Kannan et al <a href=http://cial.buzz>buy cialis 5mg online</a>
Kirgistan Za Grosze. Odcinek 5: Powrót i podsumowanie podróży
2.06.2013 14:07:00
Z Karakol wracałem do Biszkeku bo chciałem skorzystać z przelotu lokalną linią. Biszkek jest też w miarę po drodze między Karakol a Osz.
Anonim (niezweryfikowany)
2.06.2013 10:30:00
do admina: to z dyskusji wynika, że mamy 3 typy podróżników: ci początkujący lecący do danego miejsca po kilka razy, ci bardziej zaawansowani w bojach lecący raz ale na dłużej i ci najbardziej zaawansowani w bojach- przeprowadzający się na stałe do jakiegoś kraju aby w nim popracować rok/dwa i dalej w drogę
Anonim (niezweryfikowany)
2.06.2013 03:06:00
aha, i jeszcze jedno. Bez rosyjskiego da się w miarę dogadać po polsku/angielsku ? z relacji wywnioskowałem, że ruski znasz.
Anonim (niezweryfikowany)
2.06.2013 03:04:00
Takie głupie komentarze, że prawie zapomniałem o co miałem zapytać admina :) Czemu nie pojechałeś z Karakolu marszrutką bezpośrednio do Osz'a tylko cofałeś się do Biszkeku ?
30.05.2013 18:35:00
witam bardzo lubię czytać relacje Lotera,są bardzo użyteczne, potrafią wiele pomóc w planowaniu własnej podróży. Świetna sprawa ten Loter.pl każdą relacje czytam z wielkim zaciekawieniem ale lubię czytać też komentarze - mam wtedy taką breche co nie miara (najlepsi są eksperci co wiedzą lepiej albo krytykują style podróżowania). dają radę loter zainspirował mnie do podróży tzw. "Azji za grosze" - dzięki Ci za to (mam nadzieje że wypali!!!!) pozdrawiam
Anonim (niezweryfikowany)
30.05.2013 18:10:00
Pozdro dla admina, każda okazja żeby zwiedzić jakieś miejsce jest dobra:) fajna relacja, a doświadczenia admina bezcenne:)
30.05.2013 17:29:00
Bilety się kupuje na miejscu w biurze podróży. Pisałem o tym w jednym z odcinków relacji. Polecam biura Kyrgyz Concept.
Anonim (niezweryfikowany)
30.05.2013 15:50:00
@admin Moglbys podac informacje jak placiles za bilet w Kyrgyzstan Air Company. Wlasnie probuje kupic bilet Tashkent-Biszkek na www.air.kg. Niestety platnosc karta (VISA/MASTERCARD) nie przechodzi, dostalem informacje z acquiropay.com ze karta musi byc wydana w Rosji albo w Kirgistanie. Dzieki Pawel
Anonim (niezweryfikowany)
30.05.2013 15:19:00
a mnie się podoba!każdy lata na tyle na ile go stać i gdzie...admin cieńko przedzie to poleciał do ZSRR..ja lecę do Egiptu na all inclusive
Anonim (niezweryfikowany)
30.05.2013 15:18:00
badziewna relacja zakompleksionego "zaliczacza" krajów...z podróżowaniem ma to tyle wspólnego co Macierewicz z Lądowaniem na Marsie
30.05.2013 02:13:00
Brawo i wiecej relacji poprosimy. Wazne, ze sa takie strony jak Loter i kazdy moze sobie wybrac, czy chce poleciec na szybko i do wielu miejsc w ciagu roku, czy na dluzej i na bogato w danym miejscu, ale rzadziej. Kwestia gustu. Najwazniejsze, ze tanio mozna podrozowac. Docenmy to, ze ktos to znajduje i opisuje, kiedys tego nie bylo. Pomyslnosci.
Anonim (niezweryfikowany)
29.05.2013 19:14:00
Myśle że za długo w 3-4 dni można sprawdzić ceny lotów i oblecieć Kirgistan. 7 dni to już marnowanie czasu
Anonim (niezweryfikowany)
29.05.2013 15:28:00
Tak 3mac!! :) powodzenia
29.05.2013 11:05:00
ja pier...lę ludzie to mają problemy..... podróż rewelka, szkoda że nie mam czasu tyle co Ty bo też bym poopisywał swoje, gość z 1,3 posta chyba w Kazachstanie nie był skoro twierdzi że tam jest drogo...
Anonim (niezweryfikowany)
29.05.2013 09:22:00
Osobiście mam nadzieję, że wszyscy poważni "podróżnicy" po tych rozmowach delikanie mówiąc znajdą sobie inne poważne miejsce w sieci... ja mimo poważnego wieku chcę dalej latać do Singapuru na 4godziny, na pizze do Forli, spędzić 7 godzin w Tokio i zwiedzać Indie w 10 dni! Oby tak dalej LOTERZE :)
29.05.2013 01:19:00
i miejmy nadzieje że portal jak najdłużej bedzie tylko wydawał sie poważny a większośc Loterów jak najdłużej miało w sobie coś z dziecka , bo im dłużej jestes dzieckiem tym dłużej masz potrzebe poznawania nowego. Pozdrawiam wszystkich z objawami infantylizmu :)
29.05.2013 01:17:00
Nie jesteśmy poważnym portalem podróżniczym :) Piszemy o niepoważnie tanich ofertach :)
Anonim (niezweryfikowany)
29.05.2013 00:28:00
prawdę mówiąc w użytym kontekście określenie "za grosze" jest trochę infantylne, dobre na spotkanie przy piwie, a nie na poważnym (wydawałoby się) portalu podróżniczym
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 23:15:00
Zgadzam się z adminem. Każdy ma inną filozofię podróżowania i inne zainteresowania.Nie uważam wcale, że tzw. "zaliczanie" największych atrakcji jest gorsze od pseudo kontemplowania jednego miejsca przez tydzień. Przecież w podróżowaniu chodzi o to, żeby jak najwięcej zobaczyć (jednemu wystarczy krótkie spojrzenie a innemu i pół dnia nie wystarczy)i przeżyć. Liczy się jakość tych przeżyć a nie długość przebywania w danym miejscu. Super podróż adminie.
28.05.2013 23:00:00
Widzisz mamy inną filozofię podróżowania. Ty jedziesz do jakiegoś kraju i traktujesz to jako jedyny wyjazd w to miejsce w Twoim życiu. Dlatego zostajesz na minimum 3 tygodnie i oglądasz wszystko. Ja mam zamiar wybrać się do Kirgistanu jeszcze nie raz i dlatego za każdym razem wystarczy mi tydzień i zobaczenie tylko kilku rzeczy. Negatywne ocenianie czyjejś filozofii podróży pogardliwymi słowami typu "tylko żeby zaliczyć" uważam za nieeleganckie i prostackie. Szanujmy odmienność innych i inne filozofie podróżowania.
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 22:53:00
Wyjazd jak najbardziej tani nie ma co dyskutować ja wręcz twierdzę że przy takim budżecie to autor raczej oszczednie jadł i załował sobie. Takie kwoty na wyżywienie to nawet parę piwek w knajpie się nie kupi czy lepszego jedzenia. Wg mnie tanio ale celem tu było pokazanie chyba jak można leciec bo tydzień do Kirgistanu i non stop jeżdżenie nie ma dla mnie sensu bo niewiele sie zobaczy. Nie ma dla mnie sensu takie jeżdzenie byle "zaliczyć" jakiś kraj nie widząc tego co jest tam najciekawsze ale o gustach się nie dyskutuje, każdy ma prawo jeździć za swoje jak chce. Nigdy też nie można zakłądać ja tam potem wróce i pojazdę z reguły poza jakimiś standardowymi miastami to się juz nie udaje.
28.05.2013 22:45:00
Jeśli dla kogos tydzien czasu spedzony w kraju oddalonym o jakies 5000 kilometrów łaczniez lotami, dojazdami na/z lotniska za 1750 zł to nie jest podróż za grosze to ja już nie wiem !!! Dzieki za relacje, szczególnie za sensacyjną koncówke pierwszej cześci :)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 21:18:00
Super podróż, fajna relacja, zdjęcia spoko. Trolli karmcie ile się da, to jedna z fajniejszych rozrywek czytać ich teksty :-) Admin fajnie że wróciłeś cały i zdrowy, bo się baliśmy z Jackiem że Cię gdzieś ukradną :-)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 21:13:00
super podróż w suer cenie - oby więcej takich!!! a wszystkich zazdrosnych i żałosnych w swoim prostactwie "podróżników" pozdrawiam!
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 19:14:00
admin fajna relacja,a te pajace co krytykują to chyba z zazdrosci,
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 18:56:00
ja p* co za debile bez polotu. Czy to jest trudne do zrozumienia ze pojęcie grosz ma oznaczać tanio i nic więcej. Byliśmy ostatnio w Chinach 2 osoby, 2 tygodnie i wyszło po 4tys na głowe. Budżetowo parę większych miast i zabytków... za grosze. Czy to jest mało czy dużo to sprawa subiektywna. Najtaniej pod miedzą.
28.05.2013 18:01:00
Cyt gość: "Nikt nie mówi, że to nie jest tanio - lot poniżej tałzena do Kirgistanu. Tylko trzymajmy się faktów i nie piszmy, że to "grosze". Taka dysproporcja to nawet koło metafory nie stała." Tylko idiota wierzy w to że da się za grosze. Znamy takich co się słówek czepiają, niektórzy sobie nawet komisje utworzyli. Tylko oni przynajmniej z odsłoniętą przyłbicą.
28.05.2013 17:52:00
Następnym razem proponuję dodać przedrostek "Mega" np. "Kirgistan za Mega grosze" Wtedy dokładnie wyszłoby 0,00175 Mgrosza ;)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 17:47:00
Pewnie,że to są grosze.....mi za 2 tyg. Tajlandia/Borneo wyszło ponad 10tys. a bilet Wwa-BKK miałem za 1470zł RT :)
28.05.2013 17:13:00
Proszę o zachowanie poziomu dyskusji. Bo zrobiło się dość żenująco.. :) Oburzonych że na podróż nie wydałem "groszy" z całego serca przepraszam i błagam o wybaczenie :) Swoją drogą wiedziałem że się odezwiecie kiedy wymyślałem temat "Kirgistan za grosze" :)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 17:11:00
Dodam jeszcze, że podróż marszrutkami dla Autora to są grosze (jest w tekście) i podróż 10-dniowa za 1750 zł również.
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 17:09:00
Nikt nie mówi, że to nie jest tanio - lot poniżej tałzena do Kirgistanu. Tylko trzymajmy się faktów i nie piszmy, że to "grosze". Taka dysproporcja to nawet koło metafory nie stała.
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 16:35:00
Co za idioci. Loter - PODRÓŻUJEMY TANIO.
28.05.2013 16:16:00
Przecież to portal dla ludzi których priorytetem jak widać jest tanio latać W pełni się zgadzam
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 16:10:00
ciekawa relacja, rozsądne ceny, nie karmić troli, pzdr admin
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 16:07:00
Kochani, po co ta dyskusja? Przecież to portal dla ludzi których prioprytetem jak widać jest tanio latać a nie coś zobaczyć. i to się naprawdę autorowi tego artykułu udało. Poleciał bardzo tanio, niewiele widział. Jak ktoś mówi że to drogo to chyba lata na drzwiach od stodoły.I śpi tylko pod drzewem lub na lotnisku. Gratulacje. ! Niech admin jedynie popracuje nad stylistyką i techniką zdjęć a będzie lepiej. I jeszcze jedno- jeśli kto0ś z Was poleciał tanio- niech zamieszcza swoje relacje.
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 15:58:00
super relacja a i dyskusja uważam ciekawa i też wnosząca wiele dla zielonych jak ja :-)pozdrawiam
28.05.2013 14:47:00
dobra, konkretna podróż i relacja. Co do tej kwoty, to jak na tygodniowy wypad to bardzo dobrze, szczególnie że przy dwóch, trzech, tygodniach kwota byłaby większa tylko o życie na miejscu. Dobrze się czytało :)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 14:33:00
na nastepna relacje ile czekamy:)?, i skad jak mozna wiedziec:), super sprawa ogolnie, pzdr
28.05.2013 14:10:00
no jezeli myslales ze podroz bedzie doslownie za grosze no to juz nie wiem co mam odpowiedziec :)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 14:05:00
Jak było wcześniej napisane - przeloty, przeloty...., tak więc nie 175 zł dziennie, trudno wliczać transport w dzienne utrzymanie.
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 13:52:00
O, kasujemy komentarze? Widzę, że jednak jedna z koleżanek podziela mój pogląd. I do "aplhaton" - tu nie chodzi o tanio, drogo itp. Tylko o podtytuł relacji. 175 złotych dziennie to "grosze"?
28.05.2013 13:46:00
W Kazachstanie drożej. W Kirgistanie taniej. Przeloty porównywalne. Po co ta dyskusja. PODZIĘKOWANIA DLA ADMINA ZA RELACJE GRATULUJĘ
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 13:25:00
Może za sam Kirgistan tak, ale już nie łącząc tego z Kazachstanem gdzie koszty życia są dużo wyższe. W samej Almacie ceny jak w Warszawie a standardowy nocleg o bardzo niskim standardzie to wydatek min. 10$, w knajpie płacisz 20$, przejazdy dalsze (np. 200km marszrutką) to około 10$-20$ podobnie jak wejściówki. Jest niestety drogo ale za to Kirgistan to oddech finansowy:)
28.05.2013 13:16:00
Zwróć uwagę że długość pobytu nie ma tu wielkiego znaczenia. Przeloty to aż 80% wszystkich kosztów. Tak wiec gdybym został na jeszcze dodatkowe 2 tygodnie zapłaciłbym niewiele więcej :) Zresztą możesz policzyć ile by to kosztowało na podstawie kosztów wyżywienia i noclegów. Za 3 tygodnie wyszłoby nawet taniej niż u Ciebie :)
Anonim (niezweryfikowany)
28.05.2013 13:12:00
Z mojej perspektywy Twoja kwota wydaje mi się całkiem spora. Ja za 2 tygodnie podróżowania po Kirgistanie i 1,5 tygodnia spędzonego w Kazachstanie (który uwaga, jest drogi) zapłaciłam łącznie 3300zł. W tym lot, wiza, ubezpieczenie, noclegi, przejazdy, jedzenie, pamiątki, zwiedzanie i generalnie wszystkie wydatki na miejscu:)