9 posts / 0 nowych
Ostatni wpis
Obrazek użytkownika astra-lot
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 g temu
Dołączył: piątek, Listopad 9, 2012 - 12:42
Odszkodowanie za odwołany lot WAW - POZ

Jakie są szanse na odszkodowanie od LOT-u za odwołany lot z Warszawy do Poznania? Podobno z przyczyn technicznych.
W końcu podstawiono autobus, ale na miejscu byliśmy z 5-godz. opóźnieniem.

DW
Obrazek użytkownika DW
Offline
Ostatnio był(a): 6 g 3 min temu
Dołączył: czwartek, luty 21, 2013 - 19:00
Wypełnij formularz zgłoszenia

Wypełnij formularz zgłoszenia, wyślij do LOTu i zobaczysz jaka będzie odpowiedź. 

http://www.lot.com/pl/pl/reklamacje-pasazerskie

Karolina Hajduk (anonim)
Obrazek użytkownika Karolina Hajduk
Linia lotnicza zawsze będzie

Linia lotnicza zawsze będzie bronić się na różne sposoby przed wypłatą odszkodowania, powołując się przy tym na okoliczności nadzyczajne. Istotny jest natomiast stan faktyczny. Problemy techniczne to najczęsciej wina przewoźnika, więc jak najbardziej należy walczyć o swoje prawa. Więcej na stronie: www.aircashback.com

 

 

Obrazek użytkownika astra-lot
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 g temu
Dołączył: piątek, Listopad 9, 2012 - 12:42
Wiem, że w zaistniałej

Wiem, że w zaistniałej sytuacji odszkodowanie jak najbardzie mi się należy, ale:

- reklamację zgłosiłam, czas oczekiwania na odpowiedź do 4 tyg., a potem 'dyskusja' może się ciągnąć, na razie nic nie wiem,

- interesuje mnie, czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie, stąd pytanie o szanse?

DW
Obrazek użytkownika DW
Offline
Ostatnio był(a): 6 g 3 min temu
Dołączył: czwartek, luty 21, 2013 - 19:00
A skąd ta pewność że należy

A skąd ta pewność że należy Ci się odszkodowanie?! Wg prawa unijnego: "rekompensata pieniężna nie przysługuje jeżeli odwołanie lotu jest konsekwencją wystąpienia siły wyższej, czyli wyjątkowych okoliczności niezależnych od przewoźnika, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Np. awaria silnika przy zderzeniu z ptakiem (ang. bird strike)." Więc najpierw poczekaj na odpowiedź przewoźnika a potem dopiero kontynuuj dyskusję.

Obrazek użytkownika astra-lot
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 g temu
Dołączył: piątek, Listopad 9, 2012 - 12:42
Może na wyrost stwierdziłam,

Może na wyrost stwierdziłam, że 'mi się należy', OK.

Wg mojej wiedzy nie była to jednak siła wyższa, lecz 'inne' problemy techniczne, ale fakt - na papierze tego nie mam.

Dlatego ciekawa byłam, czy ktoś miał może podobne zdarzenie z LOT-em i czym się temat zakończył.

Karolina Hajduk... (anonim)
Obrazek użytkownika Karolina Hajduk
Warto próbować, gdyż często

Warto próbować, gdyż często przewoźnik celowo powołuje się na okoliczności nadzwyczajne. Owszem, może zaistnieć przesłanka wyłączająca możliwość dochodzenia odszkodowania, kiedy przewoźnik mimo należytej staranności nie mógł się przed nią uchronić, jak np. pęknięcie nowo wymienionej uszczelki w oknie samolotu w wyniku wady ukrytej (produkcyjnej). Natomiast ciężar udowodnienia, że zaistniały okoliczności nadzwyczajne, spoczywa na przewoźniku.
Linia lotnicza ma 30 dni na odniesienie się do reklamacji, którą Pan złożył. Jeżeli nie otrzyma Pan odpowiedzi, lub odpowiedź będzie negatywna, może Pan skierować sprawę do sądu lub Urzędu Lotnictwa Cywilnego, albo przekazać sprawę do firmy, która zajmie się tym w Pana imieniu.

Obrazek użytkownika astra-lot
Offline
Ostatnio był(a): 1 dz 5 g temu
Dołączył: piątek, Listopad 9, 2012 - 12:42
Właśnie dostałam przelew od

Właśnie dostałam przelew od LOT-u, hurra! Po jednym mailu i miesiącu czekania:)

DW
Obrazek użytkownika DW
Offline
Ostatnio był(a): 6 g 3 min temu
Dołączył: czwartek, luty 21, 2013 - 19:00
Gratulacje! Jednak LOT to

Gratulacje! Jednak LOT to porządna firma...!

Dodaj komentarz